Azie - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Marc Flikweert - WaarBenJij.nu Azie - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Marc Flikweert - WaarBenJij.nu

Azie

Door: Marc Flikweert

Blijf op de hoogte en volg Marc

04 November 2014 | Indonesië, Komodo

Hallo allemaal,

Hier weer eens een berichtje van mij.
Heb het nog steeds naar mijn zin. Het is erg druk hier het is jammer dat een dag 24 uur heeft want is eigenlijk te kort. We hebben de afgelopen tijd een hoop mooie plekken bezocht. We zijn Shanghai geweest en daar hebben we een paar dagen geweest. Was heel mooi om daar naar binnen te varen ik stond een deel daarvan op de brug. daarna buigen gestaan en mooie foto’s gemaakt. Hebben ook een toren beklommen daar hadden toen een heel overzicht over de stad. Ik deed toen overdag onderhoud aan de apparatuur op het schip zoals deuren, dek kranen en meer van dat soort dingen. Ik deed dat samen met een ander officier. Daarna naar Hongkong geweest was ook mooi. Ook zijn we nog in Singapore geweest en daar hebben we eerst gewerkt in de morgen en daarna mochten we naar buiten en zijn we naar de winkels geweest en daarna naar het strand. Bij het strand was een rodelbaan en die hebben we uiteraard even geprobeerd dat ging goed en nog even wat gegeten en weer terug naar het schip. Toen in de avond ook nog even naar buiten het jammere was dat alles erg duur was daar. De reis ging verder naar Indonesie daar kwamen een hoop familieleden aan boord van mensen die hier werken. Dus geholpen bij de Gangway. daarna weer terug naar het werk. Toen op naar Bali. Was daar heel mooi en zijn nog even naar het strand geweest. Nu op weg naar Sydney en een paar eilandjes. Kortom veel strand en zee en mooi weer. Is hier rond een graad of 30 dus we bruine aardig bij. Verder in de avonden en middagen bezig aan verslagen. Hoe is het verder bij jullie?.
Tot de volgende keer en zie jullie in Januari weer.

Groetjes Marc

• 04 November 2014 - 09:30

Ker:

Flipper! Best gelopen man! Je maakt wat mee man! In Sydney kan ik je echt de Harbour Brigde walk aanraden! en Bondi Beach natuurlijk! Groetjes!

• 04 November 2014 - 12:31

Jeroen:

Moge Dirk!!!

Jaja ik hoef mijn naam eigenlijk niet eens te vermelden want je weet al wie dit is. Ik heb even al je reisverslagen zitten lezen en, uiteraard, de foto's bekeken. Leuk bootje dat rubberen bootje ;) wat een joekel die Amsterdam. Mooi dat je het zo naar je zin hebt. Houd ons asjeblieft op de hoogte!!

Groetjes,
    Jeroen (alias Dirk)

• 05 November 2014 - 06:59

Erik-Jan En Kristel :

Vriend! Ikebana zo'n idee dat de tijd echt vliegt voor je! Wat maak jij een hoop mee zeg. Geniet er maar goed van! Enne oja, als alles zo duur is daar, een klein souveniertje is ook goed hoor haha

• 07 November 2014 - 19:51

Cor & Carla:

Ja hoor Marc, wrijf het er maar lekker in. 30 graden en lekker bruin, terwijl wij hier in de regen tegen de wind in fietsen in een herfstig landschapje. Het is al weer vroeg donker - kaarsjes aan - en 's morgens is het weer moeilijk tussen die veren uit komen. De Klaas is onderweg en de Zwarte Pieten zijn in de ban. Die mogen niet meer. We hebben nu droppieten en stroopwafelpieten en kaaspieten...... Maak het verhaaltje zelf af en kleur de plaatjes. Kortom Marc - het leven hier gaat gewoon door, maar we hebben het wel regelmatig over je. Over je prachtige avonturen. De tijd vliegt en eigenlijk ben je straks al weer een beetje op de terugweg toch ??
    Groetjes van ons allemaal - de Van Reeuwijkjes.

• 10 November 2014 - 12:20

Miranda Van Der Maarl:

Hoi marc leuk om je verslag weer te lezen wat heb je al onwijs veel gezien.
    En wat die 30 gr betreft heerlijk ik wil ook .
    Hier iedereen druk bezig met sinterklaas.
    Verder alles rustig in ons dorpje aan de ringvaart.
    Geniet van Australië ben wel een beetje jaloers en tot jan .xx

• 13 November 2014 - 16:55

Anon En Ina:

Hoi Marc,
    leuk om je reisverslag te lezen, je maakt genoeg mee.
    Het is wel vol te houden zo te lezen.
    Wij zijn nu in het ziekenhuis en lezen daar je reisverslag.
    het gaat goed met ome anton, hij hoopt dinsdag weer naar huis te gaan.
    Een hartelijke groet anton en Ina