einde Grand Voyage - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Marc Flikweert - WaarBenJij.nu einde Grand Voyage - Reisverslag uit Maui, Verenigde Staten van Marc Flikweert - WaarBenJij.nu

einde Grand Voyage

Door: Marc Flikweert

Blijf op de hoogte en volg Marc

03 December 2014 | Verenigde Staten, Maui

Hallo allemaal.

Hier weer eens een berichtje van mij. We zijn nu aan het eind van de Grand voyage. Was een hele mooie reis met een hoop dingen waarvan ik niet gedacht had dat ik ze ooit gezien zou hebben maar het is allemaal toch gebeurt. Was een hele bijzondere tijd. Ondertussen zijn we weer gewisseld en zit ik weer in de machinekamer. Is daar erg warm maar heb een leuk duo waarmee ik de wacht doe dus komt wel goed. Zit daar nu nog een week en dan 3 weken naar de brug en dan is deze stage weer afgelopen. Gaat heel snel en gaat nu echt opschieten. Voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje bij de openhaard met een kop warme chocolademelk. Moet daar nog even niet aan denken want we gaan eerst nog even genieten van de mooie dagen die nog voor ons liggen.

Maar nu over wat we allemaal nog meegemaakt hebben de laatste maand. Ik heb voor het eerst voet op Australie gezet dat is heel apart want dan heb je echt het idee dat je ver van huis ben. Bij Dawin even de stad in geweest hadden daar een plek waar krokodillen waren in een aquarium even door een raam naar binnen gekeken hadden jammer genoeg te weinig tijd. Daarna op naar Port Douglas was lekker winderig dus even uitgewaaid. Daarna door de machinekamer lopen en wacht lopen dus alles in de gaten houden en sommige kleppen open of dicht zetten en werktuigen starten. Daarna op naar Sydney daarvoor naar de kapper geweest en uiteraard de har grap gemaakt. Toen in de middag geholpen met bunkeren was apart om te zien. Na het aankoppelen en dat alles lekker liep mochten we gaan want het duur allemaal ongeveer 6 uur dus dat hoefde we niet te wachten. Even aan verslagen gewerkt daarna lekker in de stad gegeten en uiteraard het Opera House bekeken en Harbour Bridge. Toen weer terug naar de boot dat was allemaal goed geregeld want we lagen iets buiten de haven dus we mochten gebruik maken van de Shuttle naar de stad en dat vinden we nog altijd terug. Even omgekleed en op naar de stad en even uit geweest. De volgende dag was de uitvaart uit Sydney dat was rond het eind van mij wacht snel gedoucht en naar boven. Was heel indrukwekkend onder Harbour Bridge en langs het Opera House heel bijzonder. Toen op naar Fiji was heel anders dan Australie. Allemaal was arme mensen maar ook dat heeft zijn sfeer. Toen naar Samoa was een beetje het zelfde als Fiji allemaal mensen die het niet heel breed hebben. Wat ze wel hadden was een mooie kerk even binnen gekeken een heel dak van hout was mooi om te zien zeker omdat alle deuren gewoon lekker open stonden tegen te warmte. Toen kregen we de doop van King Neptune. Was heel grappig en we zijn nu echte zeebonken. Ook hebben we Hawaii bezocht was heel mooi. Zijn ook in Honolulu geweest was heel mooi en zijn ook nog naar Pearl Harbour geweest was heel indrukwekkend. Daarna doorgevaren en naar Maui geweest lekker op het strand geweest. Daarna op naar San Diego. Wel apart dat je nu al een groot deel van de wereld heb gezien en dat op deze leeftijd heel bijzonder. Zit momenteel in de machinekamer en gaat wel goed. Nu nog een week of 5 en dan zijn we alweer huis zal echt wel wennen zijn en vooral de tempratuur gaat een grote rol spelen hoop dat het allemaal meevalt.

Groetjes Marc

• 03 December 2014 - 22:03

Erik-Jan En Kristel :

Ahoy! Goed verhaal weer! Leuk om zo elke keer een beetje op de hoogte van je te blijven. Gelukkig voor mij wordt ik ook zonder foto's jaloers op je haha, maar blijf vooral foto's plaatsen, weet ik in ieder geval waarom ik jaloers ben

• 04 December 2014 - 00:49

Schoorl:

Yoooh ouwe strijder!!

Gaaf verhaal!! Leuk om te lezen. Al heb ik (als niet-zeebonk) andere ideeen bij bunkeren en uitvaard. Haha

• 04 December 2014 - 23:39

De Van Reeuwijkjes:

Ha die Carc - wat een heerlijk verhaal weer. Velen van ons zullen dat allemaal in hun hele leven niet zien wat jij inmiddels hebt gezien. Wat zal dat inderdaad wennen zijn als je straks weer aan de dijk een lullig roeibootje voorbij ziet gaan. Zal er nog weer eens rust in je lijf komen of zal dit het begin zijn van meer uitdaging en nog meer zien. Terug naar de hoelahoela meisjes want daar heeft Maarten het natuurlijk weer over. 5 weken nou dat is te overzien. Wij verheugen ons al op een avondje bijpraten onder het genot van een verlate oliebol......? Het is hier knetterkoud dus bereid je voor !!
    Groetjes weer van ons allemaal !