De eerste anderhalve week - Reisverslag uit Kodiak, Verenigde Staten van Marc Flikweert - WaarBenJij.nu De eerste anderhalve week - Reisverslag uit Kodiak, Verenigde Staten van Marc Flikweert - WaarBenJij.nu

De eerste anderhalve week

Door: Marc Flikweert

Blijf op de hoogte en volg Marc

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Kodiak

Hallo vrienden en familie.

Hier een berichtje vanuit Alaska ik ben zaterdag 26 juli goed aangekomen in Seattle was heel saai zolang vliegen. In het vliegtuig een andere leerling tegen gekomen die ook naar de Amsterdam gaat. Toen zijn we naar het hotel gegaan alles was prima geregeld en hebben toen daarna nog even de omgeving verkend. de volgende dag om 6 uur op want om kwart voor 7 werden we opgehaald om naar het schip gebracht te worden. We hebben daar een veiligheidsvideo gezien en een buddy toegewezen gekregen. Een buddy is iemand en die helpt je de eerste dagen een beetje op weg. Ook heb ik mijn mentor ontmoet en het is een hele aardige man. De eerste 5 weken zit ik op de brug en loop ik mee met de wacht. Ik heb al veel gezien. We hebben al een aankomst gedaan en een paar keer een vertrek heel apart om te zien hoe dat allemaal in ze werk gaat. Ook hebben we al een paar walvissen voorbij zien zwemmen ook dat is mooi. Verder is de sfeer op het schip goed iedereen doet zijn best en het is gezellig en je leert een hoop. Alleen jammer dat we in Amerika dus ook Alaska de wal nog niet op mogen want we moeten nog een visum hebben en dat krijgen we als het goed is zondag in Seattle. Verder gaat het hartstikke goed hier en vermaken we ons prima. Alleen het zou wel leuk zijn als we een keer van boord mochten om te kijken hoe het er op de wal uitziet. dus bij mij is alles goed ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed en dan horen jullie het wel weer in het volgende schrijfbericht. Owja het bereik is hier zeer slecht dus ik kan niet smsen en niks ontvangen heel jammer allemaal maarja niet zo gek op zee verder geniet ik van elke dag want het is heel mooi hier maar de plaatjes schijnen niet zo groot te zijn maar we gaan het zien want volgende week mogen we als het goed is ook de wal op heb er zin in.

Groetjes Marc

  • 07 Augustus 2014 - 11:25

    Iris:

    Hej broer!

    Wat een leuk reisverslag! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar.
    Wel prettig dat je die mede-student tegenkwam, toch fijner dat met z'n tweeën te doen en gezelliger!
    Haha, dat gordijntje voor je bed, geweldig! XD Die foto van die bergen is mooi! Komen vast nog veel meer van die mooie foto's als je van boord mag.

    Ik hou het schip in de gaten via een app en ik kijk uit naar je volgende verslag!

    Heel veel plezier en geniet er lekker van!

    Xxxx van je zus!

  • 07 Augustus 2014 - 14:24

    Ome Piet:

    Hallo Marc.

    Fijn dat alles goed gaat, en dat je veel leuke dingen meeemaakt.

    Groeten, ome piet

    Ps Het is niet de bedoeling dat je iedere dag van boord gaat, vroeger deden ze daar 2 jaar over, maar ik gun het je wel.

  • 07 Augustus 2014 - 15:07

    Mariet:

    hey Mark,
    wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt op het bootje! super stoer mijn neefje op een bootje.
    geniet er van ik ik zal je verhaaltjes met plezier lezen.

    groetjes van ons uit kampen

  • 07 Augustus 2014 - 22:23

    Anton En Ina:

    Hoi Marc,
    Fijn wat van je te horen, dacht al hoe komt het dat het zo lang duurt voor we een berichtje lezen.
    Zo te lezen gaat het goed met je, leuk om zo je reis een beetje mee te maken.
    Maak maar veel mooie foto's, dan maken wij je reis ook een klein beetje mee.
    groetjes Anton en Ina

  • 08 Augustus 2014 - 13:13

    Jaco, Ilona, Yara En Mila:

    Hoi Marc,

    Wat leuk dat je berichten schrijft op deze site.

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Veel plezier aan boord en hopelijk binnenkort ook aan de wal.

    Groetjes,
    Jaco, Ilona, Yara en Mila

  • 08 Augustus 2014 - 16:48

    Oma Flikweert:

    Lieve Marc,

    Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat! Ik ben op de verjaardag van oom Anton. Vanavond komen je vader en moeder ook.
    Veel succes verder op der boot.

    Hartelijke groeten van
    Oma flikweert.

  • 09 Augustus 2014 - 13:49

    De Van Reeuwijkjes:

    Ha die Marc,

    Wat leuk om een bericht van je te lezen. Zo te lezen gaat het allemaal goed. Wat een avontuur man !!
    De mannen hebben hier al een onzinnige oplossing bedacht voor het niet hebben van bereik op zee, maar daar komen we nog op terug. Wat een prachtige foto van de natuur (ik denk in Alaska?) moet toch ook nog eens p het lijstje hier. Maarten is met zijn maten op de terugweg vanuit Friesland op zijn brommertje met tent en een berg bagage op zijn rug. Met de restanten van de orkaan Berthe (vanuit Amreika)over Nederland) zal het nog niet helemaal meevallen om over e Ketelbrug thuis te komen. Maar goed, daar word je groot en sterk van. Ik lees gelukkig niets over zeeziek !!??
    We wachten weer met spanning op het volgende verhaal en heel veel liefs van ons allemaal !!

    Cor - Carla - Maarten en Jeroen

  • 11 Augustus 2014 - 12:09

    Opa En Oma:

    Hallo Marc,

    Eindelijk hebben we te pakken jou site was steeds in onderhoud maar nu is het gelukt.
    Leuk om dat allemaal te lezen hoe het met jou gaat en wat een belevenis.
    Wij zouden wel eens om een hoekje willen kijken. Hier is alles prima morgen gaan wij
    weer naar zeeland. Nog een klein poosje en dan is dat ook weer voorbij
    de zomer gaat zo snel.
    Verder geen nieuws geniet ervan en tot het volgende bericht.
    Kus opa ne oma xxx

  • 12 Augustus 2014 - 09:47

    Erik-Jan En Kristel:

    Ha die Flipper!

    Hehe, ik heb eindelijk je verhaal kunnen lezen, stom onderhoud haha! Leuk om zo je verhalen te kunnen volgen, kunnen wij hier in Hoofddorp je lekker blijven volgen!
    Geniet er maar lekker van, succes met je stage! Tot de volgende keer Flip!

    Liefs, Erik-Jan en Kristel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Stage lopen op een cruiseschip

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 23495

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 13 Juli 2016

Stage op de Oosterdam

27 Juli 2014 - 05 Januari 2015

Stage op de Amsterdam

Landen bezocht: