De grote verandering - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Marc Flikweert - WaarBenJij.nu De grote verandering - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Marc Flikweert - WaarBenJij.nu

De grote verandering

Door: Marc Flikweert

Blijf op de hoogte en volg Marc

08 September 2014 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo allemaal,

Om te beginnen heel erg bedankt voor alle leuke reactie’s.
Vindt het heel leuk dat jullie mij zo volgen dus vandaar nog een bericht uit Alaska
We komen nu na vandaag nog twee keer in onze tijdelijke thuishaven Seattle en dan duurt het nog 2 weken voor we eindelijk voet aan wal kunnen zetten in Azie.
Maar Alaska is prachtig maar bijna 2 maanden is wel heel erg veel we zijn toen aan een nieuwe omgeving.
We zijn bijna in alle stadjes van boord geweest om even een rondje te doen en de sfeer te proeven.
Ook hebben we een prachtige wandeling gemaakt op de berg in Juneau.
We gingen omhoog met een soort van skiliftje om vervolgens een prachtig uitzicht te hebben.
We zijn een stuk omhoog gelopen en op weg kwamen we een stekelvarken tegen die aan de kant van het pad een stukje groen aan het eten was.
We zijn voorzichtig langsgelopen en onze weg naar boven vervolgt.
Daarna naar beneden zat het stekelvarken er nog steeds en dus weer voorzichtig langs.
Toen kwamen we nog een marmot achtig beest tegen en ook toen we naar beneden gingen zat daar in de boom een prachtige zeearend heel mooi om te zien.
Ook hadden we een crew uitje en zijn we met een paar mensen een paar uur door de bossen gereden met een buggy.
Dat was ook heel gaaf om te doen.
Maar verder is het hier niet alleen maar feest want er moet ook hard gewerkt worden.
Ondertussen zit ik nu een week in de machinekamer is wat heel erg wennen is maar wel interessant.
We doen in de machinekamer een hoop in de gaten houden zoals tempraturen en drukken.
En als er iets moet gebeuren zoals een afsluiter openen of sluiten dan lopen ze er naar toe en doen ze dat maar soms zit hij een stuk hoger en moet je een stukje klimmen en soms zit hij helemaal onder de vloer en moet je een stukje dalen.
Ik vindt het heel bewonderingswaardig dat die mensen alles kunnen vinden en er zo heenlopen.
Verder is de sfeer aan boord goed en ontspannen en iedereen heeft hier veel zin in Azie.
Kortom het gaat hier helemaal goed en ik vermaak me prima en leer elke dag een hoop.
ik wens jullie allemaal een goede tijd en tot het volgende bericht

Groetjes Marc

• 08 September 2014 - 09:11

Marco Schoorl:

Heeeej Flipper,
    Leuk verhaal! Zo te lezen ook al wat wild-life gespot ;) hahah.
    Veel plezier, en een leerzame tijd in de machine kamer!

gr. Marco!

• 08 September 2014 - 09:47

Erik-Jan En Kristel:

Flip! Wat maak jij allemaal mee joh! Veel plezier, geniet nog even van het lopen op het vasteland haha!Straks kan het ff niet haha! Succes in de machine kamer, en zet daar se boel maar niet te veel op stelten XD Veel plezier, en tot het volgende verhaal! Liefs ons

• 08 September 2014 - 16:15

Ome Piet:

Hallo Marc.
    Fijn dat je zo hard moet werken en vooral dat je zo veel indrukken en ervaringen op doet.
    Veel plezier op je volgende bestemming in Azie

Groet, Ome bPiet

• 14 September 2014 - 21:11

De Van Reeuwijkjes:

Ha die Marc,

Tjonge jonge wat een avontuur en wat fantastisch die beesten die je allemaal tegen komt.
    Op naar Azië - wij zijn benieuwd !!
    De feestweek is weer achter de rug. Prachtig weer en dolle pret. Maarten als paard verkleed met neef Jan-Willem en Daan (van Marieke) - eerste de paardenkeuring natuurlijk. Het was weer ontzettend lachen - hoop gekkigheid. Touwtrekken was wat minder, maar spel op de Ringvaart was leuk. Gala-avond op donderdagavond en Jeroen die de volgende dag een scheur in zijn broek van zijn pak bleek te hebben. Niet vanwege overmatig drankgebruik, maar gebeurd met tandenpoetsen. Als moeder geloof je dat Marc. Maar we hebben wel erg moeten lachten om de uitleg. Zaterdag braderie - zonovergoten en beredruk. Volle terrassen en veel muziek.
    Verder iedereen inmiddels weer druk naar school - lekker in de regelmaat, terug in de boeken en hard werken - net als jij.
    Veel plezier weer en een behouden vaart en we horen natuurlijk weer graag van je avonturen !!
    Groetjes van ons allemaal.

• 01 Oktober 2014 - 15:53

Miranda:

Hey marc

Wat leuk om je verslagen te lezen , en te horen dat je het goed naar je zin hebt.
    Geniet van deze mooie ervaring en ik wacht op je volgende stukje gr van de maarltjes xx