Fijne Feestdagen - Reisverslag uit Bahama Islands, Bahama's van Marc Flikweert - WaarBenJij.nu Fijne Feestdagen - Reisverslag uit Bahama Islands, Bahama's van Marc Flikweert - WaarBenJij.nu

Fijne Feestdagen

Door: Marc Flikweert

Blijf op de hoogte en volg Marc

23 December 2014 | Bahama's, Bahama Islands

Hallo allemaal,

Hier mijn laatste berichtje vanaf de MS Amsterdam waarmee we een heel stuk gevaren hebben. We hebben in de tijd dat ik aan boord zit rond de 46000 kilometer afgelegd dat is een rondje rond de aarde en een stukje dat is best de moeite. Ik kijk terug op een leuke, leerzame, drukke en bijzondere ervaring. Heb een hoop geleerd over het leven aan boord en goed kunnen zien wat de procedures zijn op het schip. Hebben het afgelopen half jaar een hoop mooie dingen gezien. Zoals om te beginnen Alaska was heel apart en mooie omgeving. Daarna zijn we begonnen aan de Grand Voyager dat was heel mooi natuurlijk een hoop dingen gezien waarvan ik niet had gedacht ze ooit te zien. Eerst naar Japan heel vreemd om ineens in Japan te staan. Daarna op naar China daar naar de Chineese muur geweest ook heel bijzonder om ineens daar te staan. Toen op naar beneden en dus Shanghai en Hongkong twee grote steden hebben we goed kunnen zien. Toen op naar Singapore waar we ook een mooie tijd hebben beleeft en een hoop hebben kunnen zien van de stad. Toen op naar Indonesie en weer door naar Australie. Toen naar Hawai en daar naar het museum geweest over Pearl Harbour. Toen verder naar het vaste land van Amerika en naar beneden via Mexico en Costa Rica en Guatemala en ook Nicaragua stond op de lijst. Toen door Panamakanaal ook heel leerzaam met veel aanleggen in de sluizen en moeilijk manoeveren. Ook hebben we niet alleen feest gevierd want er moest wel gewoon gewerkt worden. Heb veel geleerd van de wachten die ik gelopen heb met de officiers hier aan boord. maar nu is er bijna land in zicht en gaan we weer terug naar het koude kikkerlandje. Maar eerst staan de feestdagen nog voor de deur dus dat gaan we eerst vieren en dan is het al bijna zover. Helemaal niet het idee dat ik al zolang weg ben maar toch is het zo. Daarbij aangekomen wil ik jullie allemaal een hele fijne kerst wensen en een goed nieuwjaar.

Groeten Marc

• 23 December 2014 - 21:42

Petra:

Wat leuk om weer te lezen Marc!
    Jij ook hele fijne feestdagen en alle goeds voor 2015

• 23 December 2014 - 22:03

Wim Flikweert:

Enorm trots op je, jongen! 6 maanden weg is niet niks en dat heb je dan toch maar gefikst. Zegt hij nog doodleuk dat hij niet idee heeft zolang weg te zijn! Maar je hebt ook afleiding genoeg. Volgende keer ga ik mee!

• 24 December 2014 - 13:09

Ome Piet:

Hallo Marc,
    Heel fijne feestdagen gewenst, lijkt me heel apart in die ambiance.
    Word wennen over een paar weken denk ik.
    Groetjes, ome Piet

• 24 December 2014 - 17:26

Schoorl:

Heeeej ouwe strijder!!!

Pfff je hebt inderdaad heel wat gezien! Meer dan ik tot nu toe heb gezien van de wereld!!
    Echt super gaaf! En zo te lezen ben je ook blij met je studie keuze!
    Nog ff de feestdagen aan boord en dan kan je aan thuis al je zeemans-verhalen vertellen. Het zal wel stil geweest zijn thuis.
    De tijd vliegt als je t naar je zin hebt. Dus voor je t weet begin je alweer aan je volgende stage!

Tie!!!

• 27 December 2014 - 10:22

Erik-Jan En Kristel:

Vriend! Weer leuk verhaal om te lezen! Feestdagen in je korte broek overleefd? Of zit je toch liever met je dikke trui kerst bij de openhaart te vieren;-) Jemig, je komt bijna weer terug! Wat is dat snel gegaan! Alhoewel je ouders dat denk ik tegen spreken haha! In ieder geval, jij alvast een mooi 2015 gewenst en tot de 12e op club! xx

• 27 December 2014 - 23:08

Anton En Ina:

Hoi Marc,

De Kerstdagen zijn inmiddels achter de rug, hoop dat je goede dagen hebt gehad.
    Wat heb je het laatste half jaar ongelooflijk veel gezien, en ervaringen op gedaan.
    Nog even en je bent weer thuis, denk dat je daar ook weer naar uit ziet.
    Voor het nieuwe jaar wensen we je alle goeds en bedankt dat we zo je reis mee mochten beleven.
    Groetjes en tot je vaders verjaardag.